content top

Khamis, Oktober 04, 2012

Ucapan Presiden Biosis 12/13


Assalammualaikum dan Selamat Sejahtera,

Pertama sekali saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih kerana memberi kepercayaan kepada saya untuk memegang jawatan sebagai President Kelab. Menjadi seorang President bukanlah tugas yang mudah, mengalas jawatan ini memerlukan kecekalan yang tinggi. Sebelum ini saya pernah terlibat dengan banyak program di bawah Kelab BIOSIS. Dari program pertama lagi saya sudah mula menanam rasa SAYANG terhadap Kelab BIOSIS kerana bagi saya Kelab BIOSIS mempunyai sesuatu yang istimewa yang hanya akan saya dapat sekiranya saya terus dan terus menyayanginya. Begitu juga dengan anda semua.

Kelab BIOSIS adalah kelab yang baru ditubuhkan lebih kurang 2 tahun yang lepas, kelab ini adalah gabungan dua buah kelab iaitu Kelab Double Helix dan Kelab Biodiversiti. Antara perkara yang akan saya bawa adalah saya amat menekankan rasa “Sayang terhadap Kelab” kita sendiri sama seperti manifesto saya. Saya berharap dengan peluang sebagai seorang President sekarang, saya dapat membuat semua ahli BIOSIS mempunyai rasa sayang terhadap kelab. Bagi saya, rasa sayang ini amat penting bukan sahaja ia akan menyebabkan kelab kita mempunyai ukhwah yang kuat antara ahli malah ia membuatkan kelab kita maju dan berdaya saing antara kelab-kelab lain. Kenapa saya berkata begitu? Kerana bagi saya ahli yang mempunyai rasa sayang akan sentiasa memberi sokongan penuh terhadap kelab nya. Apabila sesebuah kelab itu mendapat sokongan ahli, apa sahaja program yang dirancang akan mendapat sambutan dan boleh berjalan dengan lancar. 



Pendekatan yang saya lakukan adalah amat berbeza kerana bagi saya pendekatan sebegini lebih penting bagi sesebuah kelab. Selain itu, saya berharap juga bahawa kelab BIOSIS mendapat sokongan penuh dari ahlinya jika tidak kita akan tumbang ibarat pokok tumbang kerana akarnya tidak kuat. Di harap untuk program-program yang akan datang, ahli BIOSIS dapat memberi sokongan yang jitu demi untuk memajukan kelab kita sendiri. 

Akhir kata dari saya, bersama-sama kita memberi sokongan kepada Kelab BIOSIS dan membuatkan kelab kita maju dari segala aspek. 

Sekian, Terima Kasih.

0 ulasan:

Catat Ulasan

content top