content top

Sabtu, Jun 01, 2013

Salam Imtihan

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Memetik kata - kata Ralph Waldo Emerson,

“ Finish each day and be done with it. You have done what you could. Some blunders and absurdities no doubt crept in; forget them as soon as you can. Tomorrow is a new day. You shall begin it serenely and with too high a spirit to be encumbered with your old nonsense. ”

Setiap perkara yang kita lakukan, kita telah selitkan usaha di dalamnya. Oleh itu, tidak kira apa jua yang akan berlaku, walaupun perkara yang kita tidak sangkakan dan inginkan, ingatlah kita telah berusaha. Jadi teruskan berusaha dan lupakan perkara yang lepas.

Di sini kami di pihak warga BIOSIS ingin mengucapkan SALAM MAJU JAYA kepada semua pelajar Universiti Malaysia Terengganu dalam menduduki peperiksaan akhir bagi semester II sesi 2012/2013.

Kami yakin bahawa setiap pelajar sudah berusaha dalam semester ini, dan kini tinggal menghadapi perjuangan terakhir. Teruskan berusaha dan berusaha, dan tidak kira apa keputusannya, anda telah pun berusaha..

Yang penting, tawakal.

"Kemudian apabila kamu telah membulatkan tekad, maka bertawakkallah kepada Allah. Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang bertawakkal kepada-Nya." [3:159]

DOA, USAHA, TAWAKAL



0 ulasan:

Catat Ulasan

content top