content top

Jumaat, Mac 22, 2013

EARTH HOUR 2013!!!






EARTH HOUR merupakan acara tahunan yang diadakan oleh Tabung Alam Sedunia ( WWF ) . Projek ini telah dimulakan pada tahun 2007 di Sydney, Australia dan seterusnya mendapat sokongan dunia .






 Pada asalnya Earth Hour adalah satu program yang kecil dan hanya muncul di satu akhbar tempatan untuk mendapatkan perhatian di Sydney, Australia . Tetapi perihal projek ini telah cepat tersebar dan kini menjadi satu acara global tahunan di kebanyakan Negara di seluruh dunia .

 Malaysia juga turut bersama-sama menyertai projek Earth Hour bermula sekitar 2 tahun lepas dan nampaknya semakin bertambah organisasi-organisasi , syarikat korporat dan pusat membeli belah yang mengambil bahagian dalam projek ini pada tahun ini.

 IPTA dan IPTS juga tidak terkecuali mengambil bahagian dalam projek Earth Hour ini . Sehubungan dengan itu, para penghuni asrama UMT digalakkan menutup semua lampu dan peralatan elektrik yang tidak digunakan selama satu jam untuk membangkitkan kesedaran keatas perubahan iklim.


 EARTH HOUR 2013 akan diadakan pada 23 MARCH 2013, SABTU pada jam 8.30 p.m - 9.30 p.m Marilah kita bergelap bersama dalam menjayakan projek Earth Hour .

0 ulasan:

Catat Ulasan

content top